Mijn blogstruggles

Heeeee!

Oké, en m’n eerste blogstuggle hebben we al gehad.
Elke keer als ik een artikel begin, begin ik automatisch met ‘Heeeeee!’. Het enige wat varieert is het aantal e’s, haha. Dan twijfel ik even ik het moet veranderen, maar dan wordt het weer zo nep en niet-spontaan. Dan laat ik het toch maar weer staan. En dan vraag ik me af of jullie dat ook merken, haha.

2. Foto’s. Er zijn redelijk veel (lees: zo ongeveer elke) bloggers die gewoon foto’s maken met hun camera, vervolgens dat geheugenkaartje in de computer (of eigenlijk altijd macbook, waar halen ze dat geld vandaan?:’)) stoppen (zonder dat te vergeten, of dat ding kwijt te raken) om vervolgens het artikel te typen, en de foto’s toe te voegen. Paar probleempjes: ik type de artikelen op m’n telefoon. Ik maak altijd wel heel netjes foto’s met m’n spiegelreflex, maar die staan dan op dat geheugenkaartje. En die kan dus niet in m’n telefoon. Ik ben nou eenmaal niet dat Tumblr-inspired persoon die georganiseerd, volgens de planning (aiii, nog een klein puntje van verbetering), het artikel gaat typen met fluffy sokken en thee waaruit het zakje optijd gehaald is, waar iemand dus ook echt optijd aan gedacht heeft, in een mok die matcht met m’n kleding, sokken en dekbed. Leeg dekbed, zonder troep of kleding erop dus, net opgemaakt, in een nette kamer met perfect licht. Nee. Ik zit op school in een tussenuur, tussen allemaal gillende mensen die me wat vragen en waar ik mee praat, in een vieze, drukke volle aula. Of ik logeer bij een vriendin die ligt te slapen, wat bij mij natuurlijk weer tot 4 uur ’s nachts duurt. Met koude voeten, haha. Een artikel te typen op m’n telefoon.

Okeeeee, right, hoezo ‘ik dwaal af:’)?
3. Ja, ik dwaal dus af van waar m’n artikel eigenlijk over zou gaan. Als je een voorbeeld wil, kijk hierboven :’).

Ik ben ook vet chaotisch, en schrijf soms op een dag 5 artikelen, en dan twee weken niets, maar daar heb ik geen last van. Ik ga echt niet bloggen als ik geen zin en tijd heb!

4. M’n blog promoten.
Dit is zo ongeveer m’n zwakste punt, haha! Ik bedoel, ik houd ervan om artikelen te schrijven, ideeen te bedenken en dat soort dingen. Maar m’n blog promoten vind ik wel zo afschuwelijk saai, haha! Of nouja, ik doe het gewoon niet. Ik heb er geen zin in, geen tijd voor.
Toen ik begon, leek het me nog wel leuk als meer mensen je blog lezen. Nu niet meer. Ik doe het niet voor zoveel mogelijk volgers, ik doe het omdat ik het leuk vind.

5. Hou of houd?
Ik voel me altijd zo stom als ik ‘houd’ type het voelt nogal onnatuurlijk, haha. Ik zeg, schrijf, type altijd ‘hou’. Maar het is officieel ‘houd’ geloof ik, ik doe het dus wel, maar het voelt heel raar!

6. Fashionblogger?!
Ik begon met het idee om een fashionblog te beginnen, maar toen ik begon te bloggen merkte ik hoe leuk ik bloggen vind over lifestyle, en interieur vind ik trouwens ool echt heel leuk. Fashion ook wel, maar minder.

7. Lijstjeeeees!
In bijna elk artikel maak ik een lijstje. Doe ik een soort van automatisch, gewoon wat in me opkomt. Maar ook om nog een beetje bij het onderwerp te blijven, het overzichtelijk te houden, en geen enorme lap tekst.

Als je ook blogt, herken je misschien wel wat, haha.

Ik hoop dat je het.
Stop. 8. De afsluiting!
Elke keer eindig ik met een ‘ik hoop dat …’! Vind ik nog erger dan het begin, haha. Maar het voelt ook raar om achter een heel verhaal gewoon ‘Doei.’ te knallen, haha.

Ik hoop…

Love,

Esther

Een gedachte over “Mijn blogstruggles

Geef een reactie

