Kinderen?!

Hellooo:)

Altijd als er iemand langsloopt met een baby, dan wordt mijn moeder, maar ook vriendinnen helemaal enthousiast. Totaal. Geen. Last. Van. :’)
Altijd wanneer ik met een vriendin ergens op een kind paste, dan was ze de hele tijd dodelijk bezorgd aan het gillen. Mag nog niet rennen. Hoe kan een kind dan ooit ontdekken? Je kunt het kindje wel proberen te beschermen, door steeds te zorgen dat hij niet rent. Maar één keer vallen en het leert dat hij de vorige keer daar moet oppassen. Je kunt wel proberen een kind altijd vast te houden, maar als hij dan uit je armen valt, valt hij alleen maar harder.

Nee, ik heb niet het idee dat ik kinderen wil. Je zit er wel achtien jaar aan vast, al denken mensen bij het woord ‘kinderen’ meestal aan een kleine baby.

Trouwens, lang niet iedereen wil een kind om een kind te ‘hebben’. Sommige mensen hebben hun droom nooit bereikt, en willen dat hun kind dat wel gaat doen. Daarbij denken ze er alleen niet over na, of dat kind dat wel wil.

Ik vind baby’s trouwens ook niet schattig. Krijsen, huilen en kwijlen. Wat een combinatie, haha.

Wil niet zeggen dat ik kinderen haat, trouwens. Ik vind het echt wel leuk om wat met een kind te doen! (Nee, niet wandelen. Gewoon mee naar een speeltuin, verhaaltjes bedenken, dat soort dingen, haha:)

Oh, en tot slot: mocht je wel kinderen hebben, of op kinderen passen: paar tips:

1. Dingen(eten!) kan maar één eigenschap hebben. Als je zegt dat broccoli zo gezond is, gaan ze er automarisch van uit dat het dan wel vies is. Je kunt beter zeggen dat het lekker is.

2. Doe alsof ze geluk hebben. Kinderen hebben nogal de neiging te doen wat niet mag, haha. En zeg dus wat wél mag :).

3. Doe mee. Alsof dat eten wat ze moeten eten heel lekker is. Zo lekker, dat jij het wel zou willen.

Waarschijnlijk wist je het al, maar toch, haha.

Liefs,

Esther

2 gedachtes over “Kinderen?!

Geef een reactie

