Voorgeprogrammeerd?!

Hi!

Mensen denken dat ze zo flexibel zijn, en zelf zoveel kunnen kiezen. Aha. Nee. Als je 2/3 bent, word je naar de peuterspeelzaal gestuurd. Op je 4e ga je naar de basisschool, om daar tot je 11e te blijven. Dan naar de middelbare school. Studie. Werken. Laaaaaaaang werken. Werk wat je meestal helemaal niet leuk vindt. Pensioen wat je afgepakt wordt. En dan volgt de dood, ook al willen mensen dat niet accepteren.

Haha, oké, dit klinkt redelijk negatief. Maar het is wel de gemiddelde levensloop. De gemiddelde levensloop die ook van je verwacht wordt. En ofcourse, er zijn tussendoor ook nog leuke dingen, en je herinnert je je schooltijd waarschijnlijk als positief, omdat je dat negatieve vergeet, tenzij je gepest wordt, dan kun je alles negatief gaan zien.
Tussendoor krijg je ook nog het kindergedoe! Dat kan wel in een apart artikel, haha.

And, I’m not going that way, haha. Zeg ik nu, in elk geval ;p.

Ik wil wel een beroep, maar wel iets creatiefs. Liever weinig geld, maar gelukkig dan een saaie baan met veel geld. Je kunt met heel weinig leven, hoor!

Ik moet nu een profiel kiezen, en met Natuur en Techniek kun je alle studie’s doen. Cultuur en Maatschappij wordt gezien als het makkelijkst, het is meer een vrije en creatieve kant, en kun je de minste studie’s doen.
Ik wilde eerst ook NT gaan doen, tot ik opeens ‘besefte’ (klinkt zo gek, haha!) dat ik er helemaal niet gelukkig mee zou zijn. Ik bedoel, het lukt nu in ieder geval nog wel, maar ik ga er toch niets mee doen. Ik wil toch iets creatiefs doen, waarom zou ik dan nu een richting op gaan waar ik helemaal niet heen wil?
“Voor je toekomst”, zeggen ze dan. Maar uiteindelijk heb ik, als ik een creatieve kant op wil, toch meer aan CM. Ook al zegt iedereen dat NT slimmer is om te doen, als je het kan.
Maar ik doe het niet. Ook al doe ik het fout, dan heb ik in ieder geval de kans om het zelf te ontdekken, haha.

Oooops, nogal chaotisch en lang artikel, haha, maarja.

Love,

Esther

Geef een reactie

