Ik hardlopen?! (Blessures:c)

Hi!

Ik heb echt geprobeerd om te starten met hardlopen. Eerst samen met een vriendin. Ze kreeg last van haar enkels.
Toen in de sportschool, op de loopband. Rent echt fijn hoor. Zo fijn dat ik 20 min achter elkaar kon rennen zonder enige conditie, geloof me, dan train je echt niks.
Toen besloot ik gewoon een keer buiten te gaan hardlopen. Ging prima. Frisse lucht enzo. Maar met mijn mega-goede trainschema (gewoon rennen, fake it till you make it, haha) kwam ik er ook niet echt. Na een tijdje werd mijn beeld vanaf de buiten en binnenkant van mijn ‘gezichtsveld’ (ik voel me best natuurkundig nu, wpw, dit gaat mis) zwart. Als je opstaat en dat gebeurt kun je gaan zitten, maar midden op straat was dat niet zo handig, haha.
En nu heb ik iets aan m’n hiel, waardoor ik er niet op kan staan. Thanks to you, gymdocent. We hadden op een andere datum dan gepland coopertest, dus daar stond ik dan met van die gympen van de bristol, haha. En ja, dat vonden m’n hielen niet zo leuk.
De rest van m’n lichaam trouwens ook niet. Ik wilde de volle 12 min blijven rennen, maar op een gegeven moment werd ik duizelig (again), begon het zwart voor m’n ogen te worden (again), en kreeg ik echt geen lucht meer. Ik wilde echt doorrennen, maar er liepen meer mensen en ja, toen kon ik echt niet meer. De laatste anderhalve minuut heb ik nog wel een poging tot rennen gedaan ;). En ’s avonds deed m’n hiel opeens echt pijn. En nu nog steeds. Begint goed, haha.

Waarom dit hele verhaal? Omdat ik wel wil hardlopen! En als motivatie wil ik gaan delen hoe dat gaat, haha. Door gewoon één (of meer, wat ik niet verwacht) artikel erover te posten per week.

Ik hoop dat het lukt! Morgen ga ik in elk geval proberen hard te lopen, maar dat zie je wel :).

Love,

Esther

2 gedachtes over “Ik hardlopen?! (Blessures:c)

  1. Komt goed i believe in you 😉
    Maar tipje ; je moet langzaam opbouwen ;
    Dus eh eerst rustig looppassje een aantal x en korte afstanden ,dan steeds wat harder en naar een paar weken/maanden ook langere afstanden dan lukt ut makkelijker en heb je minder snel blesures …

    trouwens ut werkt ook wel om stevige hardloopschoenen die er dus voor bedoelt zijn te dragen … k weet niet of je dat hebt haha
    en voordat je gaat sporte een glas water en stuk fruit eten dan word je minder snel duizilig

    dat was t wel denk ik haha hoop dat je er wat aan hebt xxxx

    Like

    • Dankjee :). Ik weet het, maar dat gaat niet altijd even goed :’). Ik heb oh-zo-mooie, maar wel echt fijne hardloopschoenen, alleen die had ik niet mee.
      Dat water en fruit wist ik nog niet, maar een keer proberen! Ik ben altijd bang voor steek, haha:p
      Dankjeee:) X

      Like

Geef een reactie

