Meeheheee, tips tegen lamlendigheid

Hoii,

Als eerst moet ik echt even kwijt dat ik lamlendig echt een raar woord vind, haha. Zo van; ik voel me een beetje schaap.

Maargoed, dat zal aan mij liggen, haha.
Soms word je ’s ochtends wakker, en heb je echt geen energie. Ik voel me dan echt moe, nergens zin in, beetje buikpijn, hoofdpijn. Help! Wat te doen om je beter te voelen?

Soms moet ik echt veel doen als ik uit school kom, en moet eigenlijk gelijk beginnen als ik uit school kom. Maar als ik dan thuis aankom heb ik écht geen energie om iets te doen. Dan zit je nog half in je saaie school/werkstemming, haha. Je wil gewoon op de bank ploffen om daar de rest van de dag niet meer van af te komen, maar dat kan nou eenmaal niet. Help! Wat kun je ertegen doen?

1. Eet een banaan. Geeft energie, zeggen ze! En drink ook even wat. Het is ook gezond. En ja, gewoon doen, ook al heb je geen honger!

2. Kleed e om. Het is bewezen dat je je in mooie kleding beter voelt als je je ziek voelt! Je hoeft echt geen galajurk aan hoor, maar wel een andere outfit dan je pyjama :). Geeft een frisser gevoel!

3. Poets even je tanden. Ook dat helpt om net even een wat frisser gevoel!

4. Nu je toch in de badkamer bent; was je (gezicht) gelijk even met een washand. Enneh, met koud water hè? 😉

5. Hoe duf je je ook voelt, doe wat make-up op als je het normaal ook draagt. Helpt je om je mooier, en dus beter te voelen!

6. Hoe cliché, drink veel water. Het spoelt je lichaam schoon, en sat wil je!

7. Ga even naar buiten! Goed voor je :).

8. Voel je je echt te beroerd om naar buiten te gaan? Zet op z’n minst het raam open. Frisse lucht is goed voor je!

9. Mocht je het kunnen opbrengen; ga sporten. Daar maakt je lichaam stofjes door aan die je blij maken.

10. Lach! Maakt niet uit hoe je je voelt, gewoon lachen. Ook dan maakt je lichaam namelijk stofjes aan die je blij maken!

Yay, het is gelukt om een rond getal te krijgen, haha!
Beterschap voor als je je niet lekker voelt:).

X,

Esther

Geef een reactie

