Leertips?!

Heeeee!

Alweer een artikel over school, haha! In mijn vorige artikel heb ik al mijn tips voor een samenvatting (en markers, dus). Maar leren bestaat natuurlijk niet alleen maar uit samenvattingen! Er zijn nog veel meer dingen die je kunnen helpen bij het leren!

image

1. Een agenda.
Agenda?! Ooooh m’n telefoo…. Nee dus! Een papieren agenda werkt echt veel fijner! Het is overzichtelijker, en ja… Gewoon fijner dus. Die van mij ligt bovenop de stapel en is van de HEMA! De tekst erin is roze, je kunt iets anders in het voorkantmapje doen, en er zitten een soort vrolijke gekleurde mapjes met print in.
Oh, trouwens, sommige mensen zeggen dat een enorm basic agenda (lees: saai, grijszwart, zonder leuke dingen) veel beter werkt, maar ik vind het persoonlijk echt verschrikkelijk deprimerend. Okee, ik dwaal af. De tip is dus om al je huiswerk, toetsen maar ook toetsstof op te schrijven! Dat werkt met leren veel fijner dan steeds die studiewijzer opzoeken.

2. Fooooood! Sowieso, eet wat! Dat helpt voor je concentratie, en als je geen honger hebt leer je beter. Trouwens, bij snacks hoef je dus niet gelijk aan snoep koek en chips te denken! (Al gebeurt dat bij mij misschien ook wel eens…) Ook de gezonde snacks kunnen echt lekker zijn!

3. Daar heb je hem weer hoor, de samenvatting. Ik heb mijn hele vorige artikel er al aan besteed, haha! Ik zet hem er toch even bij, mocht je m’n vorige artikel nog niet gelezen hebben.

4. Wat muziek betreft, bij mij werkt het echt niet, haha. Ik zet het erbij omdat het voor jou misschien wel werkt!

5. Veel licht aan.
Oké, klinkt vaag. Maar bij mij werkt het als het licht is, al leer ik in de avond echt veel makkelijker. Dan voel ik me in m’n hoofd ook ‘helderder’, en kan ik me veel beter concentreren.

6. Een opgeruimde kamer is een opgeruimd hoofd!
Oké, right. Ik ben misschien niet helemaal de persoon die dit moet zeggen, ik ben nou niet bepaald van het opruimen enzo. Maar in een opgeruimde ruimte concentreer ik me ook beter!

7. Frisse lucht!
Raam open dus. Als je hersenen frisse lucht krijgen, je raadt het al, concentreer je je ook weer beter!

8. Zorg dat je gedaan hebt wat je voorderest ook echt moet doen. Dan gaan je gedachten niet steeds daarheen. Daar kan een ToDo-lijstje ook heel erg bij helpen!

Normale mensen geven 5 of 10 tips, maar ik had er 8 en ik ga er echt niet drie weglaten, of twee nutteloze dingen erbij zetten, om eeen mooi rond getal te krijgen, dus dan krijg je dit, haha.

Succes met je toets, als je die hebt!

Liefs,

Esther

Geef een reactie

