EHBV : Eerste Hulp Bij Verbranden

Heeey,

Na lekker een hele dag met het warme weer in de zon te hebben gezeten, kom je eindelijk thuis. En dan pas voel je het! Je hele huid is rood en pijnlijk. Je bent hartstikke verbrand!

“Goed insmeren hoor!”
“Denk aan je zonnebrand!”
“Vergeet je niet in te smeren!”
“Insmeren is heel belangrijk.”

Allemaal leuke uitspraken die een ouder, of überhaupt een volwassene, maar ook die leuke youtuber/blogger of je vriendin kan maken. Allemaal uitspraken die ik gehoord heb. Van die ouder, volwassene, youtuber en zelfs van een vriendin. En ik ben dan weer zo slim om dat niet te doen. Want ik wil dus bruin worden.

Ik ben inmiddels helemaal verbrand op mijn schouders en benen. Met rode bultjes op m’n benen van zonneallergie :c.

Tips om niet te verbranden (lees; tips over goed insmeren) staan overal. Veel zonnebrand gebruiken, en zo vaak herhalen dat je been helemaal wit wordt en geeneens zon ziet. Met de hoogste factor. Maar wat nou als je verbrand bent? Hier zijn mijn tips!

1. Aftersun! Dat werkt verzorgend. Belangrijk voor het herstel van de huid, zodat je bruin wordt ipv wit door een nieuw velletje!

2. Aloë vera-producten. Dit zit in aftersun, maar je kunt ook dingen met meer aloë vera erin kopen. Dat werkt verzorgend.

3. Als je gezicht verbrand is, is een maskertje ook heel verzorgend.

4. Citroensap bijt enorm! Voor bijv. muggenbulten werkt citroensap wel heel goed.

5. Laat je verbrande huid niet te snel weer in de zon.

6. Ga liever niet gelijk in de zee. Dat bijt ook heel erg, door het zout. Voor wondjes is dat wel goed, trouwens! Dan werkt het ontsmettend.

7. Smeer geen hand crèmes of iets wat daarop lijkt op je benen.het lijkt misschien verzorgend, maar dat bijt ook. In elk geval als je wat zonneallergie hebt. En ja, ik spreek uit ervaring.

Inmiddels heb ik meer dingen die je niet moet doen, dan dingen die je wel moet doen. Oeps! Ik hoop dat je er toch nog wat aan hebt.

Liefs,

Esther

Geef een reactie

