Elaphi

Hi!

Lifeasesther, fashionbyesther, photographybyesther, esthersworld, ablogbyesther, theblogofesther, apostofesther, estherfashion, estherphotography… Allemaal namen die ik had kunnen bedenken voor mijn blog. Nou ja, bedenken is het niet echt omdat er nog zo’n 10.000 (of meer!) sites zijn met precies hetzelfde idee van een naam… Maar dan met een andere voornaam in plaats van Esther.
Ja, dat ben ik dus. Esther. Het meisje, dat, (hoe orgineel, net zoals die 10.000 andere meiden), een blog wilde. Het meisje dat nu een blog heeft, maar met een hele gekke naam! Elaphi.
Het is hert. In het Grieks, maar dan hoe je het ongeveer uitspreekt (ελαφι, en de uitspraak is eelafhie). Geen naam die je heel snel onthoud, geen naam waaraan je kunt zien waar je blog over gaat. Geen naam die de bekendere (en de minder bekende) bloggers je aanraden! En toch heb ik deze naam voor mijn blog gekozen omdat ikElaphi mooi vind klinken, omdat ik het een orginelere naam vind, ik het een beetje vind klinken als ‘c’est la vie‘, en je omdat het dus geen nederlands/engels woord is je er zelf wat in hoort, maar ook omdat deze naam een betekenis heeft. Niet zo’n hele diepe betekenis, maar het staat wel ergens voor. Het betekent, zoals ik al zei, hert. Met hun grote, en mooie bruine ogen kijken ze je aan. Ze volgen al je bewegingen alert, en staan klaar om weg te rennen op hun slanke benen als er in hun ogen te dichtbij komt. Als er gevaar dreigt. Schuw zijn ze, maar ook slim. Hun vertrouwen heb je net zomaar. Dat vind ik wel ‘een mooie eigenschap’ ;). Oke, en verder val ik natuurlijk ook voor hun mooie ogen, die je zo doordringend aankijken, en elke beweging die jij maakt zien. Door niet ‘fashion’, ‘beauty’, ‘photography’, ‘nailart’ of iets anders waaraan je meteen denkt te zien waar je blog over gaat in je naam te zetten, zit je ook niet aan een bepaald onderwerp vast. Persoonlijk vind ik dat ook heel fijn, anders dan moet je persé over dat thema bloggen…

Ik hoop dat je nu de naam van mijn blog een beetje begrijpt! Over mijzelf heb ik niet zoveel verteld in dit artikel, maar in een volgend artikel zal ik wat meer over mezelf vertellen. Ook kun je natuurlijk kijken bij ‘behind the blog‘ om wat meer over mij te lezen!

Liefs,

Esther

2 gedachtes over “Elaphi

Geef een reactie

